2010. március 1., hétfő

Magyar találékony szellem, mi lett/lesz veled?

Ma is szórólapokat találtam a postaládámban, mint annyiszor. A legtöbbször mennek is azonnal a kukába, de gondoltam az egyiket elolvasom, mivel szép a grafikája, logikus a tervezése. A mérete nem nagy, épp akkora, amekkorának lennie kell.

"Dömötör WC-tartály akció!" hirdeti a szórólap, persze a kötőjelet kifelejtették. A hirdetés lényege, hogy a régi, sok vizet fogyasztó WC-tartályt "extra kedvezményes áron", "fix bruttó 9800" ft-ért lecserélik a "már jól ismert és rendkívül megbízható, víztakarékos" Dömötör WC-tartályra. Ebben az árban benne van a termék, a kiszállítás, és a felszerelés ára. A garancia egy év, és az akció a készlet erejéig tart. Megjegyzem, nagy lehet a készlet, mert egy éve a cég szórólapja ugyanezzel a szöveggel jött.

Nos, én épp nem tervezem a WC-tartályom cseréjét, de eszembe jutott néhány gondolat, amelyet ide leírok.

Ha valaki, akkor én teljes szívvel és lélekkel szeretném, hogy a magyar kis- és közepes vállalkozások (a kkv-k) fejlődjenek, erősödjenek, munkát adjanak hazánk munkavállalóinak, jó és olcsó termékeket állítsanak elő, amelyeket a magyar fogyasztó a külföldi termékekkel (különösen az olcsó távol-keleti gagyival) szemben előnyben részesít.
Ennek feltétele lenne azonban a jó minőség, a vonzó forma, és - most mondom a lényeget! - a korszerű technológiák beépítése a termékekbe. 2010-ben - kérem, szépen -, már nem lehet rásózni az emberekre az 1980-as évek technológiáját. Az idő nem áll meg, és ezt ugye, ha nem mástól, hát Máté Pétertől is tudjuk (bár ő a szél megfordításáról énekel. :-).

.

No, de mit akadékoskodom én itt, mi az, amit konkrétan elvárnék a magyar vállalkozásoktól (magamat is beleértve)?

Például, egy WC-tartálynál elvárom, hogy mellé, alá, fölé szereljenek egy kisebb tartályt, amelybe beletöltöm a WC-öblítő folyadékot, hogy ne kelljen állandóan, minden egyes alkalommal kézzel töltögetnem a WC csészébe, esetleg véletlenül mellé.

Vagy, vegyük a vízórát. Ettől az igényes ember ma már elvárná, hogy egy 1000 forintos rádiós külső-belső hőmérőhöz hasonlóan távoli ponton is jelezze a mért értéket, ne adj isten wifi kapcsolaton vagy akár Bluetoothon keresztül is. Ez például, akkor lenne hasznos, ha nehezen hozzáférhető aknában van a vízóra, vagy télen, hóviharban, esőben kell épp leolvasni.

Nem jártam Japánban, de olvastam róla, hogy ott a WC már egy élményfürdővel és minilaborral kezd vetekedni, lévén, hogy minden elektronikusan szabályozott, tele van zsúfolva érzékelőkkel, elektromágneses szelepekkel, villogó LED-ekkel stb. (Mellékesen, egy piros vagy zöld led fillérekbe kerül.) Azt is el tudom képzelni, hogy a WC ajtajára LCD-kijelzőt szerelnek, amelyen internetezni lehet, de ez már tényleg túlzás. :-)



A versenyképességért, annak megőrzéséért keményen meg kell küzdeni, manapság a piacon maradni csak high-techel lehet.

Nos, ennyi ötletet tudok adni ingyen, a többiért már fizetni kellene... :-)

1 megjegyzés:

  1. Kedves Péter!
    Először is a Dömötör WC tartály gyártójának kellene szólni, hogy a több százezer csomagoláson kötőjellel írják a "wc-tartály" kifejezést. (nem utolsó sorban a word helyesírás javítója éppen így húzza alá pirossal) Másodszor egy éve nem mehet ez a szórólap mivel ez az én általam kitalált akció, a hatalmasan megnövekedett konkurencia miatt és szeptember óta hirdeti cégünk ezt a reklámot, hogy valamivel kitűnjön a többiek közül! Megjegyezném, igen kicsi haszonnal, csak, hogy legyen egy jó referenciája a cégnek. Hozzáteszem, több minimális haszonnal futó akciónk is van éppen ebből az okból kifolyólag!
    Harmadszor, a készletre való cinikus megjegyzése is bicskanyitogató, mivel egyrészt egyáltalán nincs nagy készletünk, nem egy "dübörgő" nagy beruházásról beszélünk! Továbbá, meg ha tényleg elfogy a készlet akkor, a napi 13 órát dolgozó diszpécser épp elég kommunikációt folytat le ahhoz, hogy ha az akció véget ér, akkor még azt is hallgassa a telefonban, hogy miért nem kap az ügyfél 9800Ft-ért egy ilyen tartályt felszerelve?!

    "Például, egy WC-tartálynál elvárom, hogy mellé, alá, fölé szereljenek egy kisebb tartályt, amelybe beletöltöm a WC-öblítő folyadékot, hogy ne kelljen állandóan, minden egyes alkalommal kézzel töltögetnem a WC csészébe, esetleg véletlenül mellé."

    Ezzel meg végképp elkanyarodik a lényegétől a dolognak! Épp az előző soraiban dicsérte, a szórólap méretét elrendezését, stb. Erre kritizál egy olyan dolgot, ami rá sem fér a szórólapra, ha lényegre törőre és áttekinthetőre akarjuk tervezni! Honnan tudja, hogy nem szerelünk mellé egy ilyen kisebb tartályt például? Amúgy nem szerelünk ezen az áron, éppen eléggé kicsi a haszon ahhoz (mint már említettem), hogy ez is beleférjen. De természetesen az ügyfél kérésére, akár telefonon, akár a helyszínen egyeztethetünk árat egy ilyen plusz tartály felszerelésére is. Az Akció erre a tartályra szól nem másra, ami Magyar termék, és a megnövekedett vízdíjak mellett a Magyar fogyasztók spórolni tudnak.

    Köszönjük a kritikát!

    www.szakszeruen.hu

    VálaszTörlés

Írd be ide a megjegyzésed!