Az igazi megoldás természetesen az, amit a Steven Spielberg által rendezett E.T. c. sci-fi filmben láttunk, de én ilyennel nem tudok szolgálni. Azért érdemes belenézni a filmbe (7:40-től válik érdekessé):
Nos, a földönkívüli lény által nyújtott repülési élmény után térjünk vissza a földre.
Az én ötletem, sajnos, nem működne árkon-bokron át, hanem elsősorban csak autópályákon.
A mágneses levitáció elvét alkalmaznám, ami azt jelenti, hogy az autópálya szerkezetébe:
A gépjárművek alváza olyan anyagokból készülne, amely taszítóerőt hozna létre az autópálya felületéhez képest. A taszítóerő nem lenne olyan erős, hogy az autó lebegjen, hanem csak a súlyát csökkentené. A lebegés azért nem lenne jó, mert akkor az előrehaladás nem lenne megoldva (bár a maglev vonatoknál alkalmazott elv alkalmazható lenne itt is, de sokkal egyszerűbb ha ezt másként oldjuk meg). A gépkocsikon tehát maradna a kerék, az előrehaladást a kerekek és az útfelület közötti súrlódás biztosítaná. Ha egy 1000 kg-os jármű súlya felére csökkenne, már az is hatalmas üzemanyag megtakarítást jelentene.
Az én repülő autóm tehát nem repülne, még csak nem is lebegne, hanem kevésbé nehezedne az úttestre. Ez is valami?
:-)
Nos, a földönkívüli lény által nyújtott repülési élmény után térjünk vissza a földre.
Az én ötletem, sajnos, nem működne árkon-bokron át, hanem elsősorban csak autópályákon.
A mágneses levitáció elvét alkalmaznám, ami azt jelenti, hogy az autópálya szerkezetébe:
- szigetelt fémvezetékeket helyeznék el, bennük magasfeszültségű árammal, amely mágneses teret generálna, vagy
- állómágnesek lennének elhelyezve, vagy
- maga az autópálya szerkezete mágneses vagy diamágneses tulajdonságú anyagokból készülne.
A gépjárművek alváza olyan anyagokból készülne, amely taszítóerőt hozna létre az autópálya felületéhez képest. A taszítóerő nem lenne olyan erős, hogy az autó lebegjen, hanem csak a súlyát csökkentené. A lebegés azért nem lenne jó, mert akkor az előrehaladás nem lenne megoldva (bár a maglev vonatoknál alkalmazott elv alkalmazható lenne itt is, de sokkal egyszerűbb ha ezt másként oldjuk meg). A gépkocsikon tehát maradna a kerék, az előrehaladást a kerekek és az útfelület közötti súrlódás biztosítaná. Ha egy 1000 kg-os jármű súlya felére csökkenne, már az is hatalmas üzemanyag megtakarítást jelentene.
Az én repülő autóm tehát nem repülne, még csak nem is lebegne, hanem kevésbé nehezedne az úttestre. Ez is valami?
:-)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Írd be ide a megjegyzésed!