2010. december 14., kedd

Levél a magyar Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóságnak

Tisztelt Főigazgató úr!

1990 óta élek Magyarországon, Erdélyből települtem át, ahol 9 évet dolgoztam. 2008-ban érdekes dolog történt: a román Nyugdíjigazgatóság - egy kormányrendelet alapján - felszólított mindenkit, hogy a (régi) munkakönyvét adja le a megyei nyugdíjigazgatóságon, ahol beszkennelik, és az adatokat elektronikus adatbázisba veszik fel. Én ezért Budapestről Csíkszeredába utaztam, ahol leadtam a román munkakönyvem, amelyet kb. egy hónap múlva a bátyám juttatott vissza nekem.

Az intézkedés indoka az volt, hogy így amikor valaki nyugdíjra jogosulttá válik, gyorsabb lesz ügyének elbírálása. Azt nem írták le sehol, hogy a korszerűsítés mellett a számítógépes adatrögzítés nyilvánvaló célja az, hogy az állami nyugdíjrendszer költségvetését évekkel, évtizedekkel előre tervezni lehessen, ne érje meglepetés a román állami költségvetést.

Két kérdésem van:
  1. A magyar állam, a magyar nyugdíjigazgatóság miért nem előrelátó? Miért nem követi a román példát? Ugyanis az én magyar munkakönyvem soha senki nem kérte be azért, hogy az adatokat felvegyék a számítógépes nyilvántartásba. Pedig ez nekem is jó lenne, mert ha elkallódik a munkakönyvem, az sok problémát okozna.
  2. Miért egy, néhány anyaországi által „románnak” gúnyolt személy kell, hogy megkérdezze ezt Önöktől? Nincsenek a Nyugdíjigazgatóságon stratégiai tervezők?
Tisztelettel:
Tófalvi Péter
2010. december 14.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Írd be ide a megjegyzésed!